23 de jul. 2019

POEMES EN VEU ALTA





 




S’han de llegir en veu alta
els poemes que es claven com estelles
dins l’aire dels pulmons
i a la carn de les ungles.

Amb el llibre a les mans,
m’hi capbusso i m’hi ofego,
per tot seguit salvar-me
perquè bec de paraules d’aigua.
En veu alta els llegeixo
com si hagués d’escoltar-los el poeta
assegut a la pedra que li preserva l’ombra.
I els dic amb un violoncel
que em gira els fulls i m’imita la veu.
I els dic vora una ampolla
de vi que em fa de rellotge d’arena.
I els callo en la pregària
perquè no espero rebre més que versos.                   

Però havent acabat,
en el moment de tancar el llibre
un insecte semblant a un àngel vell
es deixa caure —és esclafat—
entre les pàgines blanques i dures
d’un descregut poema.
No n’hi ha prou, a vegades, de la lletra,
i el poeta demana altres signes:  
l’empremta de la sang,
el ritual del sacrifici.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada