15 de jul. 2017

TRENTA, QUARANTA ANYS












No sé quin nom
tenen aquestes coses,
de quan un dia
sobtadament et cau
com una pluja
d’estiu, el teu passat.
I entres a un núvol,
i se’t confon el temps
amb una peça
que no havies previst.

Va ser l’atzar.
Els ulls que van cridar-se.
La veu captiva
que surt de la memòria.
Va ser un espai 
endut per les cruïlles.

Trenta, quaranta?,
va dir ella, interrogant-se.
Quants anys deserts,
la nostra travessia,
em va sortir,
metafòricament.
Ella va riure;
jo vaig mirar-me els peus
per si hi portava
algun detall de sorra,
com si em calgués
una prova del temps.

I no poguérem
moure’ns d’aquell passat.
Només allò
ara podia unir-nos.
I vam entendre
que trenta, quaranta anys,
ja són motiu
per posar un to solemne 
a la nostàlgia.

Però no sé quin nom
tindran les coses,
posem per cas: tu i jo,
l’oblit, l’absència,
els nous deserts,
d’aquí a quinze,
vint anys.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada