14 de des. 2021

FULLS DE DIARI SOBRE UN TERRA ACABAT DE FREGAR

 

FULLS DE DIARI SOBRE UN TERRA ACABAT DE FREGAR

 

He estès al terra uns quants fulls de diari

havent fregat. Per sobre hi passo amb cura,

de puntetes, com qui no hi vol passar.

Vaig trepitjant notícies i anuncis

que em salven de deixar petjades vistes.

Plecs de paper fent passera delaten

el camí fet i els llocs on no he arribat,

un traçat fràgil i caduc que es perd

quan els recullo, embeguts d’humitat.

Disciplinadament, així la vida.

Però un dia, com qui no ho vol llegir,

en un dels fulls descobriré un anunci

que parlarà de mi, i jo seré un crit.

La mort té moltes formes d’avisar-te.

També d’espedaçar-te: qui m’aixequi

del terra encara moll farà seguir

per sota les sabates el meu nom.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada