6 d’ag. 2011

EL MEU VI, CONTÉ SULFITS?


Els vins han d'indicar a l’etiqueta si contenen sulfits o anhídrid sulfurós per tal de complir amb la directiva comunitària. Per la meva curiositat de llegir-me les etiquetes de tot allò que em prenc, miro la d'un rosat "Ull de llebre" ("Tempranillo", segons l'etiqueta) que acompanya el meu plat. I sorpresa: la informació dels sulfits no està escrita en cap idioma de l'estat espanyol. Que no hi sigui en català, ja no em vindria de nou, tot i que l'elaborador és Bodegues Pinord, de Vilafranca del Penedès, però que tampoc no hi sigui en castellà...!

La indicació dels sulfits és facilitada d'aquesta manera i pel següent ordre: contains sulphites; indeholder sulfitter; enthält sulfite; sisältää sulfiitteja; innehåller sulfiter; inneholder sulfitter; sudėtyje yra sulfitų; satur sulfitus; zawiera siarczyny.

Tinc la sensació que m'estic prenent un vi que no estava destinat a mi; que sóc un intrús a l'ampolla. Sort encara de l'idioma anglès, que m'aclareix que efectivament "conté sulfits". Mai m'hagués passat pel cap tenir un Penedès en una mà i un diccionari a l'altra, i això que representa que és informació per a la salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada